Μονοήμερο - Διήμερο
Η Άνδρος διαθέτει ποικιλία βιοτόπων
που ευνοούν τις συνθήκες για μια πλούσια βιοποικιλότητα. Είναι νησί με μεγάλη
ποικιλία ενδιαιτημάτων, πλούσια βλάστηση, με πολλά επιφανειακά και υπόγεια
νερά, στοιχεία που της δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα σε σχέση με τα περισσότερα
νησιά των Κυκλάδων.
Διαθέτει επίσης ένα πλούσιο δίκτυο από λιθόκτιστα μονοπάτια που
διασχίζουν ρεματιές, πλαγιές, δασικά οικοσυστήματα, παραλίες, κορυφογραμμές και
χωριά, ζωτικές αρτηρίες που άλλοτε έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα
των ανδριωτών. Κατασκευές με ιδιαίτερη
τεχνική που συνέδεαν απομακρυσμένες
περιοχές και που έσφυζαν από ζωή.
Το ΚΠΕ Κορθίου προσπαθεί με το
ομώνυμο πρόγραμμα να προσεγγίσει τα
μονοπάτια της Άνδρου, σαν διαδρομές στον
χώρο και το χρόνο, με βιωματικό τρόπο ώστε να αναδειχθεί η αειφορική
διαχείριση του περιβάλλοντος.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
•
Να γνωρίσουν
οι μαθητές το ιδιαίτερο οικοσύστημα του νησιού.
•
Να συνειδητοποιήσουν
τις συνέπειες των ανθρώπινων παρεμβάσεων που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις για το περιβάλλον.
- Να κατανοήσουν την αειφορική διαχείριση του περιβάλλοντος.
•
Να μάθουν
να αναγνωρίζουν είδη χλωρίδας και πανίδας.
•
Να
καταλάβουν την χρησιμότητα διάφορων ξερολιθικών κατασκευών και την σχέση τους
με την ορθολογική διαχείριση.
•
Να
αποκτήσουν δεξιότητες συλλογικής
εργασίας και να εκφράσουν τα συμπεράσματα και τις εντυπώσεις τους με τρόπο
ελεύθερο και δημιουργικό.
•
Να βιώσουν την αρμονία
του υγιούς οικοσυστήματος δια μέσω του συνόλου των αισθήσεων.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Ευαισθητοποίηση: Οι μαθητές ευαισθητοποιούνται
σχετικά με ανθρώπινες παρεμβάσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα την καταστροφή του
περιβάλλοντος.
Γνωστικό-Θεωρητικό:
Οι μαθητές μαθαίνουν:
·
την
ιστορία της Άνδρου
·
τις
αιτίες της μετατροπής του φυσικού περιβάλλοντος σε ανθρωπογενές,
·
τους παράγοντες που καθόρισαν τις σχέσεις
ανθρώπου και περιβάλλοντος,
·
την
ποικιλία των ενδιαιτημάτων της Άνδρου,
·
την βιοποικιλότητα της Άνδρου,
·
τα
είδη χλωρίδας και πανίδας που χρήζουν προστασίας,
·
τις
ανθρώπινες παρεμβάσεις που υποβαθμίζουν
το περιβάλλον.
Πρακτικό-Βιωματικό: Οι μαθητές ακολουθούν μια διαδρομή
και προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο την ορθολογική – χρήση του ανθρωπογενούς
περιβάλλοντος.
Με κατάλληλα
διαμορφωμένες δράσεις χρησιμοποιούν το σύνολο των αισθήσεων τους, ώστε να
κατανοήσουν καλύτερα την σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος. Παρατηρούν και
καταγράφουν ανθρώπινες παρεμβάσεις και είδη χλωρίδας – πανίδας και επισημαίνουν
την χρησιμότητα διαφόρων παρεμβάσεων.
Δημιουργικό: Οι μαθητές σχεδιάζοντας τη διαδρομή
καταγράφουν τις σημαντικότερες κατασκευές και αιτιολογούν τις επιλογές τους,
προτείνουν τρόπους ορθολογικής διαχείρισης του περιβάλλοντος, απολαμβάνοντας
την γαλήνη και την ηρεμία που προσφέρει η φύση.
Παρουσίαση: Οι ομάδες εργασίας παρουσιάζουν τα
συμπεράσματα τους, εκφράζουν με καλλιτεχνικό τρόπο την εμπειρία τους από την
επίσκεψη στο μονοπάτι. και αξιολογούν το πρόγραμμα.
ΜΟΝΟΗΜΕΡΟ
09:00 - 10:00
|
ΈΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|
10:00 - 14:00
|
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ
|
14:00
|
ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|
|
11:30 - 12:00
|
ΈΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|
12:00 - 14:00
|
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|
14:00
|
ΛΗΞΗ ΠΡΩΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ.
|
ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
09:00 - 10:00
|
|
10:00 - 14:00
|
|
14:00
|
ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου