Μονοήμερο για μαθητές
Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄και Δ΄Δημοτικού
Ο Μάρκος, ένας πολυταξιδεμένος αιγαιόγλαρος
και η Φρύνη, ένα μικρό αλλά πανέξυπνο δελφίνι, συναντιούνται σε μια βραχονησίδα
του Αιγαίου και διηγούνται θαλασσινές ιστορίες. Η κουβεντούλα τους δεν τους
κάνει απλά πολύ καλούς φίλους. Δίνει και σε μας πολλές πληροφορίες για τη ζωή
στη θάλασσα.
Φώκιες, θαλάσσιες χελώνες, χταπόδια,
θαλασσοκόρακες, σαρδέλες και τσιπούρες, κοχύλια και κοράλλια, αστακοί και
καλαμάρια, καρχαρίες και ξιφίες πρωταγωνιστούν σε κάθε ιστορία και μας καλούν
να μάθουμε, να παίξουμε, να τραγουδήσουμε, να ζωγραφίσουμε, και κυρίως να τους
προστατέψουμε για να συνεχίσουν να μας προσφέρουν όλα τα αγαθά του θαλάσσιου
οικοσυστήματος.
ΣΤΟΧΟΙ
1. Οι μαθητές να γνωρίσουν την
αλληλεπιδραστική σχέση ανθρώπου-θάλασσας.
2. Να ενημερωθούν για τις καταστροφικές
συνέπειες των ανθρώπινων παρεμβάσεων στο θαλάσσιο οικοσύστημα.
3. Να γνωρίσουν κάποια είδη του θαλάσσιου οικοσυστήματος
και τους κινδύνους που διατρέχουν.
4. Να μάθουν τις αιτίες της ρύπανσης και της
υπεραλίευσης καθώς και τα προβλήματα που δημιουργούν.
5. Να κατανοήσουν έννοιες όπως, θαλάσσιο
οικοσύστημα, τροφική αλυσίδα, βιοσυσσώρευση, ευτροφισμός κ.ά.
6. Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη
προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και να υιοθετήσουν στάση ενεργού
πολίτη.
7. Να ασκηθούν στην ομαδική εργασία, να
αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και να αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους μέσα από την
προσέγγιση περιβαλλοντικών θεμάτων.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Ευαισθητοποίηση: Οι
μαθητές, μέσω παιχνιδιού, ευαισθητοποιούνται σε θέματα σχετικά με τη σημασία
του θαλάσσιου οικοσυστήματος. Αναλαμβάνοντας ρόλους κατανοούν τη σχέση μεταξύ
των ειδών του θαλάσσιου οικοσυστήματος αλλά και την αλληλεπίδρασή τους με τον
άνθρωπο.
Γνωστικό-Θεωρητικό:
Οι μαθητές, μέσω συζήτησης, παιχνιδιών και βιντεοπροβολών, μαθαίνουν για τον
πλούτο του θαλάσσιου οικοσυστήματος, τους κινδύνους που διατρέχει, την αρνητική
επίδραση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων σε αυτό και τα απειλούμενα είδη του.
Πρακτικό-Βιωματικό: Οι
μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, λαμβάνουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και
επισκέπτονται την παραλία του Όρμου Κορθίου. Στη διαδρομή συναντούν ψαράδες και
τους παίρνουν συνέντευξη, παρατηρούν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις, καταγράφουν
σημεία ρύπανσης, ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους, φωτογραφίζουν οτιδήποτε κινεί
το ενδιαφέρον τους, παίζουν παιχνίδια στην ακτή και συλλέγουν φυσικά υλικά από
την παραλία.
Δημιουργικό:
Οι μαθητές αφού επιστρέψουν στο Κ.Π.Ε. αποτυπώνουν τις εμπειρίες τους από το
πεδίο με δημιουργικό τρόπο. Ζωγραφίζουν, φτιάχνουν τη δική τους ιστορία για τη
θάλασσα, δημιουργούν κατασκευές από φυσικά υλικά κ.ά.
Παρουσίαση:
Οι ομάδες των μαθητών παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους, συζητούν τις ιδέες
τους, προτείνουν λύσεις και αξιολογούν το πρόγραμμα.
ΜΟΝΟΗΜΕΡΟ
|
|||||||||||||||
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου